Valmennuksenlinjaus

Lasten ja nuorten voimaharjoittelu

Video - lasten ja nuorten voimaharjoittelu 2021 Kimmo Kantosalo

Kimmo Kantosalo toimii mm. valmennuksen lehtorina kilpa- ja huippu-urheilun osaamisalueella Haaga-Heliassa (AMK) Vierumäen yksikössä.

Voimaharjoittelun voi aloittaa jo hyvinkin nuorena silloin kun se tehdään oikein. 

1. Hyvin rakennetulla voimaharjoitusohjelmalla saavutetaan terveyteen, suorituskykyyn ja lajisuorituskykyyn positiivia muutoksia.

2. Nuoret urheilijat jotka osallistuvat hyvin suunniteltuun voimaharjoitteluun saavuttavat todennäköisemmin huippu- urheilijan tason ja kärsivät vähemmän urheiluvammoista.

3. Pitkäjänteisen, urheilijakeskeisen ja laadukkaan ohjauksen ja harjoittelun avulla saavutetaan voimaharjoittelun riittävä taitotaso.

 

Nykyisten suositusten mukaisesti voimaharjoittelua voidaan tehdä osaamistasoon perustuen, eikä ikä ole voimakkaasti määrittävätekijä.

OPPIMISEN OLOHUONE tutustu voimaharjoittelun osaamisentason esitykseen - useat kohdat aukeavat erilliseksi ikkunaksi

 

Valmentajalle - lisää vinkkejä harjoitteluun